Panel

Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA50

  • Średnia ocena:
  • 5 / 5
  • 11
185 In stock Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA50

Wybrane cechy

  • Napięcie wejściowe:

    12V
    24V

  • Prąd:

    40A

  • Koszt wysyłki: od 0,00*

Dostępność: Dostępny "od ręki"

Dobierz do kompletu

Wybrano:

185,00 zł (150,41 zł netto)

CA Raty

System do ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych SA-50





Zaawansowany moduł SA40 v3 ma za zadanie separować dodatkowy akumulator gdy silnik pojazdu jest wyłączony (nie dopuszcza do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju gdy korzystamy z odbiorników podłączonych do dodatkowego akumulatora). Moduł stale (co 1 sekundę) monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad 13.4V, co dzieje się tylko po uruchomieniu silnika (ładowanie z alternatora), to moduł spowoduje przepływ prądu po 10 sekundach do dodatkowego akumulatora. Jednocześnie zaświeci się dioda LED informująca o tym użytkownika. Po unieruchomieniu silnika układ odłączy dodatkowy akumulator od głównego w momencie osiągnięcia napięcia w ustalonym przez użytkownika progu. Rozładowanie akumulatora uniemożliwiłoby późniejszy rozruch silnika.

Taki sposób działania zapewnia:

  • Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem. Po uruchomieniu silnika w pierwszej kolejności naładuje się akumulator podstawowy (chyba że wydajność alternatora jest duża, a co za tym idzie wzrośnie napięcie ponad ok 13.4V / 26.8V to układ przepuści napięcie będą ładowane dwa akumulatory).
  • Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu - nastąpi spadek napięcia) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane wg ustalonego progu. Jest to zabezpieczenie instalacji przeg jej przeciążeniem.
  • Moduł umożliwia ręczne połączenie dwóch akumulatorów (poprzez naciśnięcie przycisku) w celu wspomagania zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu.


Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:

  • systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
  • Samochodach serwisowych,
  • zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
  • izolowanie akumulatorów w innych systemach.

Produkt wyprodukowany w POLSCE

 Więcej informacji można przeczytać na blogu, temat: Moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40


W najnowszej wersji wprowadzono dodatkowo kilka układów pomiarowych tj:

  • Zabezpieczenie termiczne
  • Zabezpieczenie przeciążeniowe modułu i instalacji pojazdu


Dobór modułu

Moduł SA50 zastosuj wtedy, gdy oprócz ładowania akumulatora będą podłączone drobne obciążenia tj Webasto, małe oświetlenie LED, mała ładowarka do telefonu/rejestratora trasy/nawigacji.
Jeżeli pobór mocy będzie większy, czyli pojawi się przetwornica, lodówka, większe ładowarki to zastosuj moduł SA1OO.

Upewnij się że instalacja pojazdu umożliwia zastosowanie modułu. Układ nie reguluje napięcia i prądu.


Moduł SA50 zastępuje moduł SA40 od 25.08.2023


Charging module for auxiliary 12V / 24V 40A battery.


Auxiliary battery charging system - separator - for cars, trailers and motorhomes and more SA-50
The advanced module SA50 is designed to charge an extra battery when the vehicle engine is running (charge from the alternator) and prevent the main battery from being discharged while parked when using appliances connected to an auxiliary battery. The module monitors the main battery voltage continuously (every 1 second)  - if it detects an increase of more than 13.4V, which happens only when the engine is started, the module will cause a flow of current after 10 seconds to the auxiliary battery. At the same time, a LED informing the user of this will turn on. When the engine is turned off, the system will disconnect the auxiliary battery from the main one when the voltage at a user-defined threshold is reached. Discharging the battery would prevent the engine from starting later.

This ensures that:
  • The main battery is always charged with priority. When starting the engine, the main battery will be charged first (unless the alternator capacity is high and thus the voltage increases above approx. 13.4V / 26.8V, then two batteries will be charged).
  • If the alternator will not be able to recharge the batteries when engine is working (e.g. instantaneous high current consumption - voltage drops), the charging of the auxiliary battery will be interrupted according to a fixed threshold.
  • The module makes it possible to manually connect two batteries (by pressing a button) to power the equipment with a particularly high current consumption.
The battery insulator is applicable in:
  • Power supply system for camper trailers, motorhomes,
  • Service vehicles,
  • Powering any device in the car using an auxiliary battery: audio equipment, portable refrigerators, winches, CB radios, etc.
  • Isolation of batteries in other systems.

Main features
  • No mechanical elements (relay),
  • Low power consumption without load,
  • High efficiency nominally 99.9%,
  • Short circuit proof,
  • Adjustable disconnection threshold from the main battery,
  • LED signalling,
  • Manual switching on,
  • OC type output (a signalling LED can be connected),
  • Works with 12V or 24V voltage - automatic adjustment.
Dane techniczne

Napięcie pracy:

12V: 10-16VDC
24V: 20-30VDC
Automatyczne wykrywanie

Maksymalny prąd przepływu

40A, chwilowy 50A

Maksymalna zalecana wartość bezpiecznika

40A

Zalacany maksymalny bezpiecznik

35A


Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego:

dla SA50 do 60Ah lub większe przy zastosowaniu ZA50 z ustawionym wyższym progiem odłączenia.

Rodzaj akumulatora ołowiowe:

samochodowe, żelowe, AGM, trakcyjne

Tolerancja pomiaru:
± 5%

Wymiary

Wys. 22 mm
Szer. 62 mm
Dł. 74 mm

Temperatura pracy

-20°C - 50°C


Prezentacja video wersji v1




Schemat połączenia:



Test odporności na zwarcie:

Pokrewne
produkty

Separator akumulatorów 100A 12V
Zobacz produkt Dodaj do porównania

Dostępny "od ręki"

Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA100

Separator dodatkowego akumulatora.
Podczas korzystania z energii zgromadzonej w dodatkowym akumulatorze zapobiega ewentualnemu rozładowaniu akumulatora głównego.
Do zastosowania w samochodzie, łodzi.

370,00 zł (300,81 zł netto)

  • Bestseller
Separator akumulatorów SA200
Zobacz produkt Dodaj do porównania

Dostępny na zam. ~2 dni

Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SA200

Separator dodatkowych akumulatorów hotelowych/bytowych.

499,00 zł (405,69 zł netto)

Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR20
Zobacz produkt Dodaj do porównania

Dostępny "od ręki"

Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR20

Moduł reguluje napięcie oraz ogranicza prąd ładowania.

490,00 460,00 zł (373,98 zł netto)Najniższa cena z 30 dni: 490,00 zł

  • -30 zł

Podobne produkty
z tej samej kategorii

Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR50
Zobacz produkt Dodaj do porównania

Wkrótce w sprzedaży

Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR50

Moduł reguluje napięcie oraz ogranicza prąd ładowania.

1 290,00 zł (1 048,78 zł netto)

ODC 12/12/50
Zobacz produkt Dodaj do porównania

Na zamówienie

Ładowarka dodatkowego akumulatora 12V 50A ODC TBS Electronics

Specjalna ładowarka DC/DC 12V

2 360,00 zł (1 918,70 zł netto)

Opinie

Dodanie oceny i komentarzy możliwe jest tylko dla osób posiadających konto w sklepie TECHTRON które zakupiły produkt.

Opinie dodane przed 01.01.2023 pochodzą od osób, które oświadczyły, że nabyły dany produkt lub go używały i nie są weryfikowane.

Administrator ma prawo do niepublikowania opinii sprzecznych z obowiązującym prawem lub z zasadami współżycia społecznego lub nie odzwierciedlają właściwości produktu.

  • Krzysiek

    04-03-2020

    Jak napisali poprzednicy, układ działa i spełnia swoje zadanie.

  • Emil

    03-02-2019

    Czy taki moduł może ładować drugi akumulator, który jest awaryjnym źródłem prądu podłączonym szeregowo do głównego akumulatora, załączany heblem? Czy w takim przypadku moduł musi być rozłączany przy łączeniu dwóch aku?

  • Zdzichu

    02-02-2019

    Ale żeby ładować aku 100Ah potrzebny byłby zestaw SA40 i ZA 40 ?

  • 28-12-2018

    Problemy z rozładowanym akumulatorem minęły, układ spełnia swoją rolę.

  • 26-08-2018

    Na początku układ stwarzał problemy, odesłaniem do reklamacji. Nic nie stwierdzono, okazało się że winą było złe podłączenie przewodu minusowego, który to był podłączony od masy samochodu a nie bezpośrednio do akumulatora. Udało się rozwiązać problem dzięki sugestii sklepu.

  • 01-07-2018

    sprawdza się

  • 10-03-2018

    Układ działa poprawnie

  • Arek

    13-02-2018

    Pierwszy raz podczas zimy nie mam problemu z uruchomieniem samochodu gdy korzystam z webasto. Moduł świetnie się spisuje w swojej roli.

  • Tomasz Glaza

    27-08-2017

    nieporównywalnie lepszy od sla. Właśnie wymieniłem go na SA40. Raz że lepsze połączenie to działa stabilniej no i mogę sobie ustawić kiedy odłączy się od głównego akumulatora.

  • klient

    03-08-2017

    czy moduł mogę wykorzystać do zasilania webasto?

    --
    Odpowiedź sprzedawcy:

    Tak, bez problemu można wykorzystać moduł SA40 do ładowania akumulatora dodatkowego do którego będzie podłączone ogrzewanie postojowe.

  • Bartek

    22-07-2017

    W końcu coś porządnego!

Popularne kategorie

  • Specjaliści w swojej dziedzinie

    Nieprzerwanie od 2005 roku zajmujemy się produkcją przetwornic napięcia, reduktorów napięcia, zasilaczy.

  • Zwrot produktu do 14 dni

    Zgodnie z przysługującym prawem mają Państwo możliwość zwrotu produktów bez podania przyczyny (dotyczy tylko sprzedaży konsumenckiej)

  • Ceny zwierają KGO

    Wszystkie produkty w sklepie zwierają opłatę Kosztów Gospodarowania Odpadami inaczej: Opłatę Recyklingową

  • Nawet 3 lata opieki serwisowej

    Profesjonalna opieka serwisowa oraz 5 letnia gwarancja bezawaryjnej pracy na zasilacze ZA-TECH (transformator toroidalny)

W dniach 29.03.-02.04.2024 sklep będzie nieczynny

zamknij